Produkter: A-Å

Bostik oppgraderer sponsing av den ikoniske sykkelkonkurransen, Tour de France, og inngår offisielt partnerskap for 2017 og 2018. Den nye sponsoravtalen løper i to år, og er en oppgradert videreføring av deltakelsen som offisiell leverandør for 2015 og 2016.

2017-konkurransen er 104. gang konkurransen holdes. Den pågår fra 1. til 23. juli, med Grand Départ fra Düsseldorf i Tyskland. Den 3 540 kilometer lange ruten over 21 etapper vil også  besøke  Belgia og Luxembourg. 198 ryttere fra 22 konkurrerende lag møter noe av verdens mest utfordrende sykkelterreng, før de krysser målstreken på Champs-Élysées i Paris den 23. juli.

Konkurransen kringkastes til et publikum på estimert 2 milliarder TV-seere, mens 10 til 12 millioner tilskuere ventes langs ruten. I tillegg vil  Tour de France offisielle nettside tiltrekke seg 36 millioner besøkende under konkurransen, mens ytterligere 6 millioner fans vil følge løpets sosiale medier.

Bostiks styreformann og administrerende direktør, Vincent Legros, bekrefter den nye sponsoravtalen og uttaler, “Vi er svært fornøyde over å forsterke vår tilknytning til Tour de France, som fortsatt er blant verdens tre mest populære sportsbegivenheter”. Han legger til, “Denne nye avtalen gir oss muligheten å øke vårt varemerke  og vise våre resultater gjennom hver av de 21 etappene”.